camlin

Project: FIDO stroke rehabilitation assistant

FIDO is a complete platform to boost home based stroke rehabilitation, based on wireless wearable accelerometers, advanced machine learning, and a user-friendly App motivating the patient and helping to improve their body structure and function.

FIDO follows patients not only during their individualized rehabilitation program, but also during their everyday life activities, providing immediate qualitative feedback and improving their independence. FIDO provides clinicians with measurable clinically-relevant rehabilitation outcomes. In phase one we will prove the qualities of FIDO in terms of efficacy of our machine learning approach, patient usability, clinical and cost effectiveness for the rehabilitation process.

Italian

FIDO è una piattaforma di apprendimento automatico per la riabilitazione a casa del paziente post-ictus. Basato su accelerometri indossabili, FIDO si presenta all’utente come un’applicazione tablet di facile e coinvolgente utilizzo, che aiuta a recuperare la funzionalità e la struttura ottimale del corpo.

FIDO segue I pazienti non solo durante I loro programmi di riabilitazione personalizzata, ma anche nelle loro attività di vita quotidiana, fornendo un feedback immediato per aumentare la loro indipendenza. Per i clinici FIDO rappresenta uno strumento, di costo contenuto, utile a monitorare gli effetti della riabilitazione. Durante la fase uno proveremo l’affidabilità di FIDO sia per quanto riguarda le capacità di apprendimento automatico sia in termini di usabilità e di efficacia clinica.

Click here to view Camlin’s presentation from Belfast’s ‘Meet the Supplier’ event in April 2017